menu

お知らせ

2020年度後期研究生(海外在住外国人向け)の募集

掲載日2020.5. 1

ニュース


2020年度後期研究生(海外在住外国人向け)(学部・大学院)の募集を開始しました。
出願期間は以下のとおりです。
(English follows Japanese.)
出願期間 2020年5月11日(月)~ 5月15日(金)

------新型コロナウイルス感染症(COVID-19)に係る注意点------
昨年12月に発生した新型コロナウイルス感染症(COVID-19)は、感染の拡大が続いており、状況は日々変化しています。日本国外在住の令和2(2020)年度10月入学研究生の募集をするにあたりいくつか注意点がありますので、下記について必ずご一読いただき、すべてにご了承いただけた方のみ出願を受け付けます。

・国際郵便が遅延・中止となっている 国・地域が多々あること、また、各国・地域 で発令されている外出禁止令等により、大学や公的機関等が閉鎖されていることを考慮し、原本の提出が難しい場合はオンライン等で取得した証明書代わりとなるものの提出をもって出願を受け付けます 。なお、学務課へ直接お送りいただいても受理はできませんので、必ず指導教員等を通じて学務課へ提出してください。
・研究生の審査に合格をしても国際郵便の大幅な遅延、入国の制限及び 航空便の運行状況等により10月1日からの来学はできない可能性があります。
・研究生への合格は在留資格の認定及びビザの交付を保証するものではありません。
・入学手続きが所定の期間内に完了しない場合は入学することはできません。
・今後の新型コロナウイルス感染症(COVID-19の拡大状況等により対応等が今後変更となる可能性があります。HPで随時お知らせしますので 確認をしてください。
---------------------------------------------------------------------

研究生の受入については、本学の研究または教育に支障がない場合に限りますので、出願にあたっては研究の指導を受けたい教員より必ず事前に内諾を得たうえで、必要な申請書類を出願期間内に必ず提出願います。
※提出書類は、代理人または指導教員が直接学生センターA棟1階 学務部の1番窓口へ持参してください(郵送不可)。

なお、本学動物病院臨床研修獣医師(研修医)の出願案内ではありませんので、ご注意ください。

申請に必要な書類、その他諸注意事項については出願案内をご覧ください。
出願案内及び申請書類ともに添付ファイルからダウンロードできます。

※注:検定料振込取扱票については、本学所定の用紙が必要です。
   下記連絡先よりお取り寄せください。
---------------------------------------------
岩手大学学務部学務課 教務情報グループ
(学生センターA棟1階 1番窓口 平日8:30~17:00)
電話:019-621-6055 ファックス:019-621-6065
---------------------------------------------
重要:検定料は日本国内の郵便局窓口での支払となりますので、代理人等が払込取扱票を取り寄せ、支払いをする必要があります。

研究生の詳細については、以下のサイトをご参照ください。
https://www.iwate-u.ac.jp/iuic/foreigner/type/research-student.html


※国際交流会館・学生寮の入居申請について:
国際交流会館・学生寮への入居を希望する方は、7月下旬から8月上旬に行われる募集期間内に申請書を提出してください。
募集は「岩手大学 国際交流」HPのトップページに掲載されます。
https://www.iwate-u.ac.jp/iuic/index.html
申請方法:上記サイトからフォームをダウンロードして入力・記入し 郵送またはEメールで提出します。
◎学生寮についての問い合わせ先:国際課 gryugaku@iwate-u.ac.jp
*****************************************************************************

Application for research students from October, 2020(for residents in Abroad only)has started.

Application Period: May 11th (Mon) - May 15th (Fri), 2020

---------------------------------------------------------------------
COVID-19 that occurred in last December is continuing to spread, and the situation is changing day by day. There are some points to note when you apply from outside Japan for October 2020 research student enrollment. Applicants are required to read and understand the following notes before you apply.

・There are many countries and regions where the delivery of international mail is delayed or canceled, and many universities and public institutions have been closed due to stay-at-home order issued by each country and region. Considering this situation, if it is difficult to submit original documents, we will accept substitute documents such as certificates obtained online. Please note that you must submit your application documents to your academic supervisor in Iwate University. Application will not be accepted if you send them to the Academic Affairs Division.
・Even if you were accepted as a research student, there is a possibility that you will not be able to arrive Japan and start your study from October 1st due to a significant delay in international mail, restrictions on entry to Japan, and flight status.
・Even if you were accepted as a research student, it does not guarantee your acquisition of residence status and visa.
・If your enrollment procedure is not completed within the prescribed period, you will not be enrolled.
・Our policies are subject to change depending on the situation of COVID-19. Please check our website as we update the information when necessary.
---------------------------------------------------------------------

A student will be accepted as a research student only in the case there are not any difficulties in research and education.
So, please turn in the specified application documents during the period above after obtaining the informal consent from a professor whom you want to be supervised in advance.
*All required documents must be submitted directly by a proxy or a supervisor to the window #1 at the Student Center A.

Besides, this is NOT the applicaion information of vetarinary-in-training.

For application forms and the other notes, please have a look at the application guideline.
You can download the application guideline and the application form from the attached data below.

*Please remember...
You need a prescribed form of our university regarding the payment of testing fee.
Please contact to the section below.
=============================================
Academic Information, Office of Student Services, Iwate University
(Window #1, 1st floor, Student Center A)
Tel: 019-621-6055 Fax: 019-621-6065
=============================================

Important!
The fee must be paid at a post office. A proxy or a supervisor should receive the payment form and pay on behalf of the applicant.

Please refer to the following webpage for further informationof research students.
https://www.iwate-u.ac.jp/iuic/english/international-students/types-of-programs/research-students.html

*To apply for International House and dormitories, the university will call new residents in late July.
The information and the application form will be posted on the site below:
Global Education Center, Iwate University
https://www.iwate-u.ac.jp/iuic/
Please submit the application form via e-mail to gryugaku@iwate-u.ac.jp






本件に関する問い合わせ先:
学務部学務課   教務情報グループ   
019-621-6055